فاسقی که وصیت کرد در نجف دفن شود! - زائر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فاسقی که وصیت کرد در نجف دفن شود!

فردا که شد خدّام حرم مطهّر یکدیگر راخبر کردند، رفتند و در بیرون دروازه نجف ایستادند، که نگذارند که نعش آن فاسق راوارد کنند، هر قدر انتظار کشیدند کسى را نیاوردند.

به گزارش فرهنگ نیوز ، در بغداد مرد فاسقى بود که هنگام احتضار وصیّت کرده بودکه مرا ببرید نجف اشرف دفن کنید شایدخداوند مرا بیامرزد و بخاطر حضرت امیرالمومنین علیه السلام ببخشد.

چون وفات کرد قوم و خویشان او حسب الوصیه او را غسل داده و کفن نمودند و درتابوتى گذاردندو بسوى نجف حمل کردند .

شب حضرت امیر علیه السلام به خواب بعضى از خدّام حرم خود آمدند، و فرمودند: فردا صبح نعش یک فاسق را از بغداد مى آورند که در زمین نجف دفن کنند، بروید و مانع این کار شوید ! و نگذارید او را در جوار من دفن کنند .

فردا که شد خدّام حرم مطهّر یکدیگر را خبر کردند، رفتند و در بیرون دروازه نجف ایستادند، که نگذارند که نعش آن فاسق را وارد کنند، هر قدر انتظار کشیدند کسى رانیاوردند .

شب بعد باز در خواب دیدند حضرت امیر علیه السلام را که فرمود : آن مرد فاسق راکه شب گذشته گفتم نگذارید وارد شوند ،فردا میآیند، بروید و به استقبال او، و او رابا عزّت و احترام تمام بیاورید و در بهترین جاها دفن کنید !!!

گفتند : آقا شب قبل فرمودید نگذارید و حالا می فرمائید بهترین جا دفن شود!؟

حضرت فرمود : آنهایى که نعش را مى آوردند، شب گذشته راه را گم کردند، و عبورشان به زمین کربلا افتاد، باد وزید خاک و غبار زمین کربلا را در تابوت او ریخته از برکت خاک کربلا و احترام فرزندم حسین علیه السلام خداوند از جمیع تقصیرات او گذشت او را آمرزید و رحمت خود را شامل حالش ‍ گردانیده است!

غبارماتم تو آبرو به من بخشید ...
به عالمى ندهم این غبار ماتم را...!

 




تاریخ : سه شنبه 93/6/11 | 11:57 صبح | نویسنده : zaeer | نظرات ()